Outbound Program

Discover new cultures, enhance your language proficiency, and make lifelong connections. The KMITL Student Exchange Program isn’t just about academics; it’s about embracing diversity, expanding your worldview, and creating memories that last a lifetime.

Ready to begin on a transformative journey? Explore the possibilities of the KMITL Student Exchange Program
and kickstart your academic adventure!

 

Final Call for Summer Training 2025

Requirements for Applicants

  • Undergraduate students: 2nd year or above
  • Must have a good command of English (or other languages as specified by each host university).
  • Must be able to comply with the KMITL Summer Training Exchange Program Requirements and be responsible for personal expenses such as airfare, visa, international health and accident insurance, meals, personal expenses, etc.

Application Documents

  • An official and clear color student photo.
  • A copy of the official academic transcript in English.
  • A copy of a valid passport (should have at least 6 months of validity remaining before the return date).
  • A copy of the official language proficiency test certificate in English/Japanese (as required by each host university).
  • A signed Parent Statement of Consent & Oversea Training , available for download at [Parent Consent].

Application Procedure

  1. Learn more about the program at 2025 Summer Training Information (Final Call) and review the specific conditions for each laboratory at Host University – Summer Training 2025
  2. Complete OIA’s Outbound Student Exchange Online Application, specifying the program/field of study/research area accurately and ensuring alignment with each host university’s information. Attach the required documents as specified above
  3. Schedule an interview appointment for nomination at the Office of International Affairs (OIA), located on the 8th floor of the Office of the President building, via this link https://calendly.com/kmitlexchange/outbound-student-counselling. Please specify the appointment topic as “Apply for Summer Training 2025 – [host university].” The interview must be completed by 4 PM on January 24, 2025.

**Remarks: Applicants will receive immediate feedback on the interview day. Selection will be based on the order of application submissions, applicant qualifications, and the completeness of submitted documents.**

 

—————————————————————————-

รับสมัครนักศึกษาฝึกงานภาคฤดูร้อน Summer Training 2025 (รอบสุดท้าย)

เงื่อนไขและคุณสมบัติเบื้องต้นของผู้สมัคร

  • เป็นนักศึกษาระดับปริญญาตรี ชั้นปีที่ 2 ขึ้นไป
  • มีความสามารถในการสื่อสารภาษาอังกฤษหรือญี่ปุ่นตามกำหนดในแต่ละหัวข้อ
  • ต้องสามารถปฏิบัติตามข้อกำหนดการสมัครเป็นนักศึกษาแลกเปลี่ยนฝึกงานภาคฤดูร้อน และสามารถรับผิดชอบค่าใช้จ่าย เช่น ค่าตั๋วโดยสารเครื่องบิน ค่าวีซ่า ค่าประกันสุขภาพและอุบัติเหตุการเดินทางต่างประเทศ ค่าอาหาร ค่าใช้จ่ายส่วนตัว เป็นต้น

เอกสารประกอบการสมัคร

  • รูปถ่ายนักศึกษาที่เป็นทางการและคมชัด (Color Profile Photo)
  • สำเนาใบรับรองผลการศึกษา(Transcript of Records) (ภาษาอังกฤษ)
  • สำเนาหนังสือเดินทาง(Passport) *ควรมีอายุเหลืออย่างน้อย 6 เดือนก่อนวันเดินทางกลับ
  • สำเนาผลการสอบวัดระดับความสามารถทางภาษา (Language Proficiency Test Result)
  • หนังสือรับรองผู้ปกครองและสัญญาการเดินทางไปฝึกงาน ณ ต่างประเทศดาวน์โหลดที่ Parent Consent

ขั้นตอนการสมัคร

  1. ศึกษารายละเอียดเงื่อนไขและคุณสมบัติผู้สมัครของแต่ละมหาวิทยาลัยได้ที่2025 Summer Training Information (Final Call) และ Host University – Summer Training 2025
  2. แจ้งความประสงค์เข้าร่วมโครงการมาที่สำนักงานกิจการต่างประเทศทาง OIA Outbound Student Exchange Online Application Form แนบเอกสารประกอบการสมัครตามรายละเอียดข้างต้น โดยต้องระบุสาขา/ห้องปฏิบัติการที่ต้องการสมัครในหัวข้อ “Program/ Field of Study/ Research Area” ให้ถูกต้องสอดคล้องกับข้อมูลของแต่ละมหาวิทยาลัย
  3. นัดหมายช่วงเวลาสอบสัมภาษณ์ผ่านทางลิงก์นัดหมาย https://calendly.com/kmitlexchange/outbound-student-counselling โดยกำหนดหัวข้อนัดหมายเป็น Apply for Summer Training 2025[ชื่อมหาวิทยาลัยต่างประเทศ] นักศึกษาต้องสอบสัมภาษณ์ให้แล้วเสร็จ ภายในวันที่ 24 มกราคม 2568 (เวลา 16.00 น) เพื่อพิจารณาคัดเลือกนักศึกษาเข้าร่วมโครงการและเสนอชื่อไปยังมหาวิทยาลัยต่างประเทศต่อไป (สถานที่สอบสัมภาษณ์: สำนักงานกิจการต่างประเทศ ชั้น 8 อาคารสำนักงานอธิการบดี)

 

**หมายเหตุ: นักศึกษาจะทราบผลการพิจารณาคัดเลือกทันทีในวันที่สอบสัมภาษณ์ โดยจะพิจารณาจากลำดับการสมัคร คุณสมบัติของผู้สมัครที่ตรงตามเงื่อนไขของแต่ละห้องปฏิบัติการ และความพร้อมของเอกสารที่ยื่นสมัคร**

 

 

 

Outbound Student Exchange Application Guidelines

Eligibility:

  • Full-time students currently enrolled at KMITL:

Undergraduate Students: must have completed at least one academic year

Graduate Students: must have completed at least one semester

  • Students must maintain their status as KMITL students throughout the entire period abroad.

Application Procedure:

  1. Check the List of Partner Universities: Find the list of partner universities that KMITL collaborates with on the OIA Partners List website.
  2. Research Exchange Programs: Learn details about the student exchange programs of each host university on their respective websites, or view some of their factsheets at the following link: Factsheet Folder.
  3. Consult with Your Advisors: Discuss the program details with your academic advisor or the International Affairs/Academic Affairs staff at your faculty. This will help assess the feasibility of joining the program, plan course selection, and manage your study registration or leave of absence if necessary.
  4. Submit Application: Complete OIA’s OIA Outbound Student Exchange Online Application with the required application documents:
  • Color Profile Photo
  • Official Academic Transcript
  • Certificate of Student Status
  • Motivation Letter
  • Recommendation Letter
  • Scanned Copy of Valid Passport
  • Official Certificate of Language Proficiency Test
  • Other required documents as specified by host university’s application announcement
  1. Interview: Schedule an interview appointment for nomination at the Office of International Affairs (OIA), located on the 8th floor of the Office of the President building, via this link https://calendly.com/kmitlexchange/outbound-student-counselling. The appointment must be made at least 1 week before the Nomination Deadline of the host university. Please specify the appointment topic as “Apply for [Program Name – Host University] – [Semester you wish to attend]” and reference the source of the program information (include the program information link).

**Remarks: Students from the School of Engineering who would like to apply for any exchange program MUST apply directly at the International Affairs Office (IA Office), School of Engineering, KMITL (Room 506 – 5th floor, HM Building, School of Engineering. KMITL). Line Official: @iaeng.kmitl 

          ——————————————————

แนวทางการปฏิบัติเพื่อรับการพิจารณาเสนอชื่อเข้าร่วมโครงการนักศึกษาแลกเปลี่ยนขาออก

คุณสมบัติเบื้องต้น

  • เป็นนักศึกษาสถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (ประเภทเต็มเวลา)

ระดับปริญญาตรี: ต้องศึกษาในสถาบันฯ และมีผลการเรียนไม่น้อยกว่า 1 ปีการศึกษา

ระดับบัณฑิตศึกษา: ต้องศึกษาในสถาบันฯ และมีผลการเรียนไม่น้อยกว่า 1 ภาคการศึกษา

  • ยังคงมีสถานภาพนักศึกษาตลอดช่วงระยะเวลาที่เข้าร่วมโครงการแลกเปลี่ยนในต่างประเทศ

ขั้นตอนการสมัคร

  1. ดูข้อมูลรายชื่อมหาวิทยาลัยต่างประเทศที่สถาบันมีความร่วมมือได้ที่เว็บไซต์ของ OIA Partners List
  2. ศึกษาข้อมูลโครงการนักศึกษาแลกเปลี่ยน (Exchange Program) ของแต่ละมหาวิทยาลัย (host university) ได้จากเว็บไซต์ของมหาวิทยาลัยนั้นๆ หรือสามารถดูข้อมูล Factsheet ของแต่ละมหาวิทยาลัยบางส่วนได้ที่ Factsheet Folder
  3. นำรายละเอียดโครงการไปปรึกษาอาจารย์ที่ปรึกษาหรือเจ้าหน้าที่ส่วนงานวิเทศสัมพันธ์/ส่วนงานวิชาการประจำคณะ เพื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการเข้าร่วมโครงการ วางแผนการเลือกวิชาเรียน และบริหารจัดการด้านการลงทะเบียนหรือลาเรียน
  4. แจ้งความประสงค์เข้าร่วมโครงการมาที่สำนักงานกิจการต่างประเทศทาง OIA Outbound Student Exchange Online Applicationแนบเอกสารประกอบการสมัคร
  • Color Profile Photo
  • Official Academic Transcript
  • Certificate of Student Status
  • Motivation Letter
  • Recommendation Letter
  • Scanned Copy of Valid Passport
  • Official Certificate of Language Proficiency Test
  • Other required documents as specified by host university’s application announcement
  1. นัดหมายช่วงเวลาสอบสัมภาษณ์ผ่านทางลิงก์นัดหมายhttps://calendly.com/kmitlexchange/outbound-student-counselling ล่วงหน้าก่อน Nomination Deadline ของ host university อย่างน้อย 1 สัปดาห์ โดยกำหนดหัวข้อนัดหมายเป็น Apply for [ชื่อโครงการ – host university] – [ภาคการศึกษา]” พร้อมอ้างถึงแหล่งที่มาของข้อมูลโครงการ (แนบลิงก์ข้อมูลโครงการ) เพื่อพิจารณาเสนอชื่อนักศึกษาไปยัง host university ภายในกำหนดเวลาต่อไป (สถานที่สอบสัมภาษณ์: สำนักงานกิจการต่างประเทศ ชั้น 8 อาคารสำนักงานอธิการบดี)

***หมายเหตุ*** นักศึกษาคณะวิศวกรรมศาสตร์ที่สนใจสมัครโครงการนักศึกษาแลกเปลี่ยน ต้องสมัครโดยตรงที่ส่วนงานวิเทศสัมพันธ์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ ห้อง 506 ตึก HM คณะวิศวกรรมศาสตร์ Line Official : @iaeng.kmitl

Our Partners

SEMESTER EXCHANGE & SCHOLARS BASED ON KMITL PARTNERS

1. Information

  • Regulations for Exchange Student (details)
  • Information for Internship / Exchange (link)
  • Estimated Cost for Summer Training (Details)
  • Timetable for Summer Training Tentative (Details)

2. General Documents for Applying

3. Form

 

 

ข้อกำหนดการสมัครเป็นนักศึกษาแลกเปลี่ยนและสมัครขอรับทุนต่างๆ

OIA Student exchange :

Counseling Notice :

We kindly inform you that our office operates strictly on an appointment-only basis, and walk-in visits are not facilitated.

Students interested in seeking guidance on the student exchange program are encouraged to schedule appointments with the OIA student exchange coordinator through the ‘Calendly’ website, accessible via the provided link.

For your convenience, please access the provided link to reserve a counseling time slot : Open “Calendly” website

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

: